Uren Inloggen Contact

Veelgestelde vragen

Sta jij in het doelgroepregister en ben je op zoek naar een nieuwe baan? Kom je tijdens het zoeken termen tegen die je niets zeggen? Hieronder hebben wij geprobeerd enkele veelgestelde vragen te beantwoorden. Staat jouw vraag er niet tussen of is het antwoord niet duidelijk genoeg? Neem dan contact op voor meer informatie.

Ik heb een Indicatie Banenafspraak of een Wajong en ik zoek werk. Wat moet ik doen?

Op de website van Pernu kun je zoeken naar banen en direct bij de vacature die jou aanspreekt je sollicitatie indienen. Mocht jouw droombaan er niet tussen staan dan adviseren wij je om een open sollicitatie in te dienen. Dat doe je op deze pagina. Op die manier kunnen wij contact met jou opnemen als de juiste vacature voor jou langskomt.

Als je op een vacature reageert neemt er bij gebleken geschiktheid een HR- recruiter telefonisch contact met je om kennis te maken en om een afspraak met je in te plannen voor een digitaal intake gesprek.

Als op basis van je ervaring en opleiding blijkt dat je niet geschikt bent voor de functie dan geven wij dit meteen aan. In dat geval kun je wel bij ons ingeschreven blijven staan voor andere beter passende vacatures. Dan kom je in onze database te staan als zijnde ‘beschikbaar voor werk’ en kunnen wij contact met jou opnemen als er vacature voorbij komt die goed aansluit bij jouw cv.

Lees hier meer over sollicitatietips en onze sollicitatieprocedure.

Pernu is een gespecialiseerd detacheringsbureau. Wat is detachering eigenlijk en wat betekent het voor mij?

Bij detachering treed je in dienst bij de detacheerder. In ons geval is dat dus Pernu. Je tekent het contract bij Pernu en vervolgens zal je aan de slag gaan bij de opdrachtgever. Deze leent de medewerkers in via Pernu. De werkzaamheden voer je dus uit bij de opdrachtgever en Pernu zal je feitelijke werkgever zijn. Pernu hanteert hierbij het salaris van de opdrachtgever. Dit zal dus gelijk zijn aan het salaris dat wordt toegekend aan de werknemers die werkzaam zijn bij de opdrachtgever.
Pernu bemiddeld, begeleidt en plaatst alleen werkzoekenden die een Indicatie Banenafspraak of Wajong hebben naar passend en duurzaam werk. Die specialisatie stelt ons in staat om jou aan jouw droombaan te helpen! Onze kennis en expertise zetten wij in om voor jou een passende en duurzame werkplek te vinden waar aandacht is voor jouw talenten en wat jij nodig hebt om in je kracht te staan.

Waar kan ik ervaringen lezen van medewerkers die bij jullie in dienst zijn getreden?

Op onze website kun je diverse persoonlijke ervaringsverhalen lezen van onze medewerkers. Zo kun je het verhaal lezen van Marissa Draaisma. Zij werkt voor Pernu bij DJI (Dienst Justitiële Inrichting) in Veenhuizen. Zij vertelt openlijk over hoe zijn in de doelgroep terecht is gekomen en wat dit voor haar heeft betekent. Zij deelt haar ervaringen over haar samenwerking met Pernu en hoe zij het vindt om te werken bij DJI als administratief ondersteuner.

Wat voor soort banen kan ik bij Pernu verwachten?

Bij Pernu bieden wij een diversiteit aan banen aan. Dit betreft banen in de publieke sector (Rijksoverheid) en in de commerciële sector (bedrijfsleven). Wij hebben banen voor zowel MBO, HBO als WO en ook banen waarvoor je geen opleiding nodig hebt.

Voorbeelden van banen die wij aanbieden:

  • Administratief medewerker
  • Servicedeskmedewerker
  • Hulpmonteur/ installatiemonteur
  • Pendelbus chauffeur
  • Medewerker groenonderhoud
  • Recruiter
  • Marketingmedewerker
  • Magazijnmedewerker
  • Medewerker behandeling aangifte
  • Assistent accountant
  • HR- medewerker
  • Werkvoorbereider

Lees hier het verhaal van Daniël die aan de slag is gegaan bij de Politie als secretarieel medewerker en van Gregor die werkt bij de Ridder in Soesterberg als assistent groundsman bij FC Utrecht.

Natuurlijk zijn dit niet alle voorkomende functies, het overzicht van onze openstaande vacatures tref je op de vacaturepagina van Pernu. Kijk snel of er iets passends voor jou bijstaat!

Ik heb op mijn cv veel korte dienstverbanden staan. Nu zoek ik écht werk voor langere tijd. Liefst met uitzicht op een vaste baan. Hoe gaan jullie hiermee om als detacheringsbureau?

Wij doen er alles aan om medewerkers duurzaam te plaatsen. Dit betekent in de praktijk dat je via Pernu aan de slag gaat voor minimaal één jaar. Zo kun je in dat jaar kijken of die opdrachtgever en het werk goed bevalt. Indien het van beide kanten een goede match is vinden wij het belangrijk om de medewerker uitzicht te bieden op 

a)    Verlenging van de detacheringstermijn (tot maximaal vier jaar).

OF

b)    Kosteloze overname door de opdrachtgever na de termijn van één jaar waarna je in dienst komt van de opdrachtgever. Soms betreft dit dan een contract voor onbepaalde tijd.

Hebben jullie ook functies beschikbaar waarbij je deels thuis kan werken?

Natuurlijk is het afhankelijk van het soort functie of je wel of niet thuis kunt werken. Als blijkt dat de functie geschikt is voor thuiswerken dan is het doorgaans mogelijk om deels vanuit huis te werken. Tijdens corona is gebleken dat dit voor zowel opdrachtgevers als onze medewerkers goed heeft uitgepakt. Zo hebben de meeste opdrachtgevers ervoor gekozen om ook na corona deels vanuit thuis te blijven werken. Natuurlijk wordt er voor jou een goed ingerichte thuis werkplek geregeld. Waar nodig zorgen we voor de nodige werkplekaanpassingen. 

Lees hier meer tips voor thuiswerkers.

 

Kunnen jullie een jobcoach voor mij regelen?

Indien blijkt dat jij gebaat bent bij de inzet van een jobcoach dan gaan wij die voor regelen. In sommige gevallen is het nodig dat wij een gespecialiseerde jobcoach inzetten. Denk hierbij aan een zintuiglijke beperking of bij autisme. 

Wil je meer weten over wat een jobcoach voor jou kan betekenen?

Lees hier meer over jobcoaching bij autisme.

Lees hier meer over jobcoaching op afstand (corona)

 

Wordt er voldoende rekening gehouden met mijn arbeidsbeperking?

Ja, er wordt juist gekeken naar wat jij wél kan. Wij denken in mogelijkheden en benadrukken daarbij jouw specifieke talenten.

Dit doen wij onder andere door een uitgebreid persoonlijk profiel van jou te creëren. Zo krijg je een goed beeld in hoeverre je aansluit bij de functie waarvoor je solliciteert. In dat MBTI profiel staat waar jij goed in bent en wat jij nodig hebt op de werkvloer en in de werkrelatie om in je kracht te staan. Waar kun je je nog verder in ontwikkelen en wat zijn de aandachtspunten? Zo kan de opdrachtgever rekening houden met wat jij nodig hebt en kunnen jullie een gezonde werkrelatie opbouwen.

We hebben aandacht voor jouw talenten en begrip voor de dingen waar je minder goed in bent. Bovendien helpen wij niet alleen jij, maar ook je werkgever om te gaan met de beperkingen die jij in je werk ervaart. 

Kan ik met een auditieve beperking ook solliciteren bij Pernu?

Jazeker! Wij hebben verschillende vacatures die geschikt zijn voor mensen met een auditieve beperking. Wel is het belangrijk dat je een doelgroepregistratie hebt. Heb je een auditieve beperking en nog geen doelgroepregistratie? Lees dan hier hoe je hiermee in aanmerking komt.

We doen altijd werkplekonderzoek en zorgen dat je over de juiste communicatiemogelijkheden/audioapparatuur beschikt op de werkvloer. Als je bij ons solliciteert is het verstandig om aan te geven hoe wij het beste met jou kunnen communiceren. Kunnen wij jou bereiken via de whatsapp, mail of kunnen wij jou wellicht bellen?

Als ik online mijn sollicitatie bij Pernu indien moet ik aanvinken dat ik in het doelgroepregister sta. Hoe weet ik zeker of ik in het doelgroepregister sta?

Het doelgroepregister is een lijst met gegevens van mensen die vallen onder de doelgroep van de banenafspraak. Dit is een afspraak tussen het kabinet en werkgevers om ervoor te zorgen dat er extra banen beschikbaar komen voor mensen met een arbeidsbeperking.

Het UWV beheert het doelgroepregister. Het doelgroepregister staat in een beveiligde online omgeving en is alleen toegankelijk met geldige inloggegevens.

Lees hier alle veelgestelde vragen over het doelgroepregister en controleer of jij erin staat.

Ik heb een arbeidsbeperking maar wil gelijkwaardig gezien en behandeld worden op de arbeidsmarkt. Hoe dragen jullie hieraan bij?

Pernu vindt gelijke behandeling erg belangrijk. Wij proberen zoveel mogelijk de regie bij de medewerker te leggen. Zo kun jij bepalen wat voor jou belangrijk is. Zo investeren wij in jouw loopbaan en stimuleren wij een ‘leven lang leren’. Op die manier blijf je flexibel en duurzaam inzetbaar op de arbeidsmarkt. Dit vergroot de kansen dat je goed tot je recht komt in een functie. Wij bieden functies aan op alle niveaus. Van MBO tot HBO en WO niveau. Zo proberen wij voor iedereen gelijke kansen te creëren op de arbeidsmarkt.

Moet ik een bepaalde opleiding of niveau hebben behaald?

De kandidaten die wij aan een passende baan hebben geholpen hebben veelal een afgeronde MBO, HBO, of WO opleiding. Mocht je echter niet je diploma hebben behaald om wat voor reden dan ook kun je toch solliciteren bij Pernu. Wij kijken naar jouw talenten en werven en selecteren op basis van vaardigheden en competenties (skills based werven & selecteren). Mocht er vanuit de opdrachtgever een aanvullende vraag komen over jouw niveau dan hebben wij altijd de mogelijkheid om een cognitieve capaciteitentest hiervoor in te zetten. Op die manier kun je toch in aanmerking komen voor jouw droombaan!

Krijg ik een vaste contactpersoon als ik via Pernu een baan ga zoeken?

Zodra wij jou benaderen voor een telefonische kennismaking spreek je jouw vaste contactpersoon. Deze HR- recruiter zal jou persoonlijk begeleiden gedurende het hele sollicitatieproces. Zo gaan zij mee als jij op sollicitatiegesprek kan komen bij de opdrachtgever. Wanneer je kan starten bij de opdrachtgever zullen zij jou ook blijven begeleiden. Zij hebben korte lijntjes met jouw jobcoach en jouw leidinggevende en zo heb je altijd iemand waarbij je terecht kan met je vragen.

Neem hier een kijkje om te zien welke HR- recruiters klaarstaan om jou aan een passende baan te helpen!

Wat ga ik verdienen als ik via Pernu aan de slag ga?

Je kunt een marktconform en volwaardig salaris verwachten. Pernu hanteert het salaris behorend bij de functie. Voor de precieze inschaling wordt gekeken naar jouw kennis en werkervaring. Het salaris zal dus gelijk zijn aan het salaris dat wordt toegekend aan andere medewerkers in een soortgelijke functie binnen de betreffende organisatie.

Waar zitten de organisaties waar Pernu mee samen werkt?

Het kantoor van Pernu is gevestigd in Zeist. De organisaties waar wij mee samenwerken zitten door heel het land. Wij bemiddelen en plaatsen dus kandidaten door het hele land naar passend en duurzaam werk. Zo hebben wij bijvoorbeeld kandidaten die aan het werk zijn in Deventer en in Breda. 

Is het mogelijk om een leer-werktraject te volgen bij Pernu?

Pernu biedt zelf geen leer- werktrajecten aan om werkervaring op te doen. Wel werken wij samen met organisaties die op grote schaal leer- werktrajecten aanbieden. Lees hier meer over de Belastingdienst Switch.

Hoe verloopt het sollicitatieproces als ik solliciteer op een vacature bij Pernu?

Lees op deze pagina alles over ons sollicitatieproces. Wij vertellen je vanaf je inschrijving tot aan het moment dat je bent aangenomen voor jouw droombaan hoe het proces gaat verlopen. Uiteraard blijven wij ook na je eerste werkdag op diverse manieren betrokken bij jou. Denk hierbij aan jouw HR- recruiter die regelmatig contact met jou zal zoeken om te informeren hoe het verloopt, een Pernu medewerkersnieuwsbrief, opleiding en ontwikkelingsmogelijkheden via Pernu Power en door middel van een MBTI- profiel laten wij je zien waar je talenten liggen. Die resultaten mag je zo wie zo meenemen, of je nou via ons aan de slag gaat of niet. 

Onze mensen

Laatste vacatures

Job Banner

Fiscaal administratief medewerker Belastingdienst MKB Breda (doelgroepregister/Wajong/Praktijkroute)

Ben jij graag administratief bezig en werk je nauwkeurig? En heb je nu een Wajong, doelgroepenregistratie of val je onder de Indicatie Banenafspraak of Praktijkroute? Dan hebben we een...
Breda

Medewerker Aangiftes Belastingdienst MKB Den Haag (doelgroepregister/Wajong)

Ben jij graag administratief bezig en werk je nauwkeurig? En heb je nu een Wajong, doelgroepenregistratie of val je onder de Indicatie Banenafspraak  of praktijkroute? Dan hebben we...
Den Haag

Medewerker Aangiftes Belastingdienst MKB Enschede (doelgroepregister/Wajong)

Ben jij graag administratief bezig en werk je nauwkeurig? En heb je nu een Wajong, doelgroepenregistratie of val je onder de Indicatie Banenafspraak of praktijkroute? Dan hebben we een...
Enschede

Fiscaal administratief medewerker Belastingdienst MKB Utrecht (doelgroepregister/Wajong/Praktijkroute)

Ben jij graag administratief bezig en werk je nauwkeurig? En heb je nu een Wajong, doelgroepenregistratie of val je onder de Indicatie Banenafspraak of Praktijkroute? Dan hebben we een...
Utrecht

Fiscaal administratief medewerker Belastingdienst MKB Eindhoven (doelgroepregister/Wajong)

Ben jij graag administratief bezig en werk je nauwkeurig? En heb je nu een Wajong, doelgroepenregistratie of val je onder de Indicatie Banenafspraak of praktijkroute? Dan hebben we een...
Eindhoven

Administratief Medewerker Belastingdienst Talent Werkt! Maastricht (doelgroepregister/wajong)

Jij bent graag administratief bezig en je werkt nauwkeurig! Je hebt nu een Wajong, doelgroepenregistratie of val je onder de Indicatie Banenafspraak of praktijkroute? Dan hebben we een mooie...
Maastricht

Onze opdrachtgevers

Referenties

Stijn Otten

Heattransformers

‘’De samenwerking met Pernu bevalt ons goed. Bewonderingswaardig dat jullie ons aan een goede medewerker hebben kunnen helpen in deze krappe arbeidsmarkt. Door middel van detachering kunnen wij het afbreukrisico verlagen. Detachering geeft ons de tijd om elkaar goed te leren kennen alvorens we samen een langdurig dienstverband aangaan."  Lees meer...

Alle referenties

Maryenka van der Weg

Domeinen Roerende Zaken

‘’Momenteel hebben wij in Hoogeveen vijf personen aan het werk via Pernu waar ik erg tevreden mee ben. Wij kunnen een goede en veilige werkplek bieden waar arbeidsparticipanten zich kunnen ontwikkelen zonder dat de werkdruk te hoog wordt. De detacheringsconstructie biedt als voordeel dat je de tijd hebt om te kijken of iemand geschikt is voor de baan."  Lees meer...

Alle referenties

Jolijn Dekker

Koninklijke Landmacht - afdeling Artillerie

"Als organisatie konden wij wel wat extra handvatten gebruiken ten aanzien van de begeleiding van onze medewerkers met afstand tot de arbeidsmarkt. Pernu organiseerde een leerzame sessie met veel praktijkgerichte adviezen die de communicatie over-en-weer echt ten goede is gekomen. We begrijpen elkaar nu veel beter." Lees meer...

Alle referenties

Peter Holtrop

Dienst Justitiële Inrichtingen

‘’Een arbeidsparticipant heeft een zeer positief effect op de kwaliteit en mogelijkheden van de dienstverlening. Zij verlagen de werkdruk op de reguliere medewerkers en dragen bij aan de geleverde kwaliteit en klant tevredenheid.."  Lees meer...

Alle referenties

Recente artikelen

OP DE HOOGTE BLIJVEN VAN VACATURES IN JOUW REGIO?

Aanmelden mailinglist

Wat voor soort banen kan ik bij Pernu verwachten?

Bij Pernu bieden wij een diversiteit aan banen aan. Dit betreft banen in de publieke sector (Rijksoverheid) en in de commerciële sector (bedrijfsleven). Wij hebben banen voor zowel MBO, HBO als WO en ook banen waarvoor je geen opleiding nodig hebt.

Voorbeelden van banen die wij aanbieden:

  • Administratief medewerker
  • Servicedeskmedewerker
  • Hulpmonteur/ installatiemonteur
  • Pendelbus chauffeur
  • Medewerker groenonderhoud
  • Recruiter
  • Marketingmedewerker
  • Magazijnmedewerker
  • Medewerker behandeling aangifte
  • Assistent accountant
  • HR- medewerker
  • Werkvoorbereider

Lees hier het verhaal van Daniël die aan de slag is gegaan bij de Politie als secretarieel medewerker en van Gregor die werkt bij de Ridder in Soesterberg als assistent groundsman bij FC Utrecht.

Natuurlijk zijn dit niet alle voorkomende functies, het overzicht van onze openstaande vacatures tref je op de vacaturepagina van Pernu. Kijk snel of er iets passends voor jou bijstaat!

 

Wordt er voldoende rekening gehouden met mijn arbeidsbeperking?

Ja, er wordt juist gekeken naar wat jij wél kan. Wij denken in mogelijkheden en benadrukken daarbij jouw specifieke talenten.

Dit doen wij onder andere door een uitgebreid persoonlijk profiel van jou te creëren. Zo krijg je een goed beeld in hoeverre je aansluit bij de functie waarvoor je solliciteert. In dat MBTI profiel staat waar jij goed in bent en wat jij nodig hebt op de werkvloer en in de werkrelatie om in je kracht te staan. Waar kun je je nog verder in ontwikkelen en wat zijn de aandachtspunten? Zo kan de opdrachtgever rekening houden met wat jij nodig hebt en kunnen jullie een gezonde werkrelatie opbouwen.

We hebben aandacht voor jouw talenten en begrip voor de dingen waar je minder goed in bent. Bovendien helpen wij niet alleen jij, maar ook je werkgever om te gaan met de beperkingen die jij in je werk ervaart. 

Waar kan ik ervaringen lezen van medewerkers die bij jullie in dienst zijn getreden?

Op onze website kun je diverse persoonlijke ervaringsverhalen lezen van onze medewerkers. Zo kun je het verhaal lezen van Marissa Draaisma. Zij werkt voor Pernu bij DJI (Dienst Justitiële Inrichting) in Veenhuizen. Zij vertelt openlijk over hoe zijn in de doelgroep terecht is gekomen en wat dit voor haar heeft betekent. Zij deelt haar ervaringen over haar samenwerking met Pernu en hoe zij het vindt om te werken bij DJI als administratief ondersteuner.

Wat is het doelgroepregister?

Het doelgroepregister is een lijst met gegevens van mensen die vallen onder de doelgroep van de banenafspraak. Dit is een afspraak tussen het kabinet en werkgevers om ervoor te zorgen dat er extra banen beschikbaar komen voor mensen met een arbeidsbeperking. Lees hier meer.