Dilian Dimitrov werkt voor de Raad van State als Assistent medewerker post selectie. Hij was op zoek naar een baan met verschillende facetten en verantwoordelijkheden binnen de overheid. Dilian zit nu helemaal op zijn plek bij de Raad van State en vertelt graag over zijn werkplek.
Hoe ben je met Pernu in contact gekomen?
Twee jaar geleden ben ik met Pernu in contact gekomen door mijn jobcoach en kon ik gaan starten bij de Belastingdienst. Al snel kwam ik erachter dat dit werk niet helemaal bij mij paste en ben ik zelf op zoek gegaan op de website van Pernu naar andere vacatures. Daar kwam ik de vacature ‘Assistent postmedewerker selectie bij Raad van State tegen’. Ik zag dat Jorrit Bakker de contactpersoon was. Ik belde hem op, kon binnen een week op sollicitatiegesprek en de volgende dag had ik de baan. Ik stond perplex! Ik kon bijna niet geloven dat ik de baan had en was ontzettend blij. Ik wilde de baan erg graag want hoe gaaf is het om te zeggen dat je werkt voor Raad van State! Daarnaast is het een gevarieerde functie waarbij ik mij veel bezig houd met de poststukken die binnen komen maar ook veel in contact sta met mensen.
“Binnen een week kon ik op sollicitatiegesprek en de volgende dag had ik de baan. Ik stond perplex!”
Wat voor functie heb je nu en hoe zien je werkzaamheden eruit?
Alle binnenkomende communicatie moet ik verwerken en zorgen dat het bij de juiste mensen terecht komt. Dit zijn poststukken, digitale documenten, faxen en telefoontjes. Je moet veel afweten van computers maar ook creatief zijn. Soms krijg ik digitaal bijvoorbeeld vergrendelde post binnen die niet geopend kan worden. Dan moet ik een trucje verzinnen zodat we het toch kunnen lezen. Wat fijn aan mijn functie is, is dat ik alle ruimte krijg om mijn werkzaamheden goed op te pakken en ik mag er mijn eigen draai aan geven.
Wat vind je leuk aan je functie?
Dat ik het aanspreekpunt bent voor klanten. Het geeft mij een goed gevoel als de stukken goed zijn afgerond en ik complimentjes krijg.
Wat vind je van het team?
Ik zit in een heel fijn team. Er is geen onderscheid tussen wie er nieuw is en wie er het langste werkt of wie de jongste of de oudste is. Iedereen is gelijk en zet zijn eigen expertise in. Dat is ook wel gaaf want al die kleine stukjes expertise van iedereen kan je ook weer van leren. Ik werk samen met vier collega’s. Mijn vaste begeleider werkt al langer dan 10 jaar bij Raad van State en bij hem kan ik met al mijn werkinhoudelijke vragen terecht.
“Het geeft mij een goed gevoel als de stukken goed zijn afgerond en ik complimentjes krijg.”
Hoe wordt er rekening gehouden met jou arbeidsbijzonderheid binnen het team?
Het begint al bij het intwerktraject. Hier wordt goed de tijd voor genomen en krijg ik genoeg ruimte om rustig te leren. Daarnaast ben ik gekoppeld aan mijn jobcoach Maykel. Hij is mijn tussenpersoon dus als er iets is op werkgebied wat niet goed gaat wordt dit eerst besproken met Maykel en hij pakt het vervolgens met mij op. Hij is eigenlijk ook een soort van beschermer, althans zo voelt dat.
Hoe vind je het contact met Pernu verlopen?
Het contact verloopt goed. HR-recruiter Jorrit stuurt mij af en toe een appje en ik weet dat ik altijd bij hem terecht kan. Hij is niet iemand die van 9 tot 5 werkt en het contact voelt fijn en is persoonlijk.
Wat maakt een werkdag geslaagd volgens jou?
Als ik een drukke dag heb gehad! Vooral het einde van de middag dan is het vaak ‘rush hour’. Het kan ontzettend hectisch zijn want soms komen er meerdere berichten en telefoontjes tegelijk binnen en dan moet je rustig kunnen blijven. Voor mij voelt dat als een geslaagde werkdag want dat betekent dat ik veel heb kunnen afhandelen voor die dag.
Heb je nog tips voor kandidaten die ook willen solliciteren?
Je moet goed kijken of de organisatie bij je past. In een vacature staat vaak van alles beschreven maar de organisatie moet ook goed bij je passen want dat is de werkomgeving waar je je in bevindt. Je kan bijvoorbeeld ook stage lopen of meelopen voor een dag. Dat is de perfecte manier om te onderzoeken of de functie en de organisatie goed voelt!