Uren Inloggen Contact

Het verhaal van Pernu - van 2009 tot 2024

Op 1 februari 2024 bestaat Pernu 15 jaar. Wat als klein uitzendbureau’tje begon, is uitgegroeid tot dé landelijke specialist in het werven, detacheren, opleiden en begeleiden van mensen met een arbeidsbeperking. Zoals Pernu is er geen ander. Lees hier ons verhaal.


2009 - Oprichting van Pernu

Pernu werd in februari 2009 opgericht op initiatief van Pieter Raven, Wijnand Groen en Adwin de Ruijter. Alleen Pieter Raven werkt ook in het bedrijf in de rol van directeur.

Regelgeving gaf langzamerhand meer mogelijkheden en stimulering om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt te laten gaan werken en te participeren in de reguliere arbeidsmarkt. Echter: ondanks de goede wil van werkgevers lukte het kandidaten met een afstand tot de arbeidsmarkt maar zelden om met succes een baan te vinden en te behouden.

Door de kennis van de arbeidsmarkt en de ervaring van het matchen van werkgevers en werknemers te koppelen, gecombineerd met kennis van complexe problematiek, ontstond er een succesformule.

Door de kennis van de arbeidsmarkt en de ervaring van het matchen van werkgevers en werknemers te koppelen, gecombineerd met kennis van complexe problematiek, ontstond er een succesformule.

Van meet af aan lukt het Pernu beter dan menig ander werving- en selectiebureau om voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een passende baan te vinden. Bovendien zorgt Pernu door de intensieve persoonlijke begeleiding ervoor dat de nieuwe werknemers die baan bleven behouden.

Lees hier het persbericht over de oprichting van Pernu in 2009.
 

2010 - Onze eerste flyer/brochure


2011 - Project Assistent-Greenkeepers/Groundsman

In 2011 krijgt Pernu met een partnerbedrijf het project Assistent-Greenkeepers/Groundsman gegund van het UWV. Hierin krijgen wij een meerjarige opdracht om 80 kandidaten met een arbeidsbeperking over 4 jaar te begeleiden, op te leiden, werven en selecteren in de functie van assistent – greenkeepers/groundsman voor allerlei verschillende opdrachtgevers door het hele land. 

Lees hier het interview met Greenkeepers. 


2013 - SNA-keurmerk

In 2013 verkrijgt Pernu het SNA-keurmerk is hét keurmerk voor de uitzend- en payroll branche. SNA staat voor Stichting Normering Arbeid. Deze stichting geeft het keurmerk af aan uitzend- en payroll bedrijven die voldoen aan de NEN 4400-1 normering. Alle bedrijven die dit keurmerk krijgen worden opgenomen in het SNA register.

Bekijk hier al onze huidige certificeringen. 
 

2014 - Pernu bestaat 5 jaar!

Specialisme en focus. Pernu richt zich voor het eerst volledig op de bemiddeling en begeleiding van medewerkers met een arbeidsbijzonderheid.
 

2015 - Verhuizing Pernu

Pernu is tot maart 2015 gevestigd in Huizen en vestigt zich daarna op de huidige locatie aan de Amersfoortseweg 10 in Zeist. Deze locatie ligt centraal, wat van belang is omdat Pernu inmiddels landelijk werkt.

Bovendien is er veel ruimte en is de locatie goed bereikbaar met zowel eigen als openbaar vervoer. Er komt een nieuwe huisstijl en de volledige focus op medewerkers met een arbeidsbeperking.

 

2017 - Europese aanbesteding voor arbeidsparticipanten gegund

Pernu heeft altijd diverse vacatures bij de Rijksoverheid open staan. Vacatures bij Ministeries, maar ook bij diverse Rijksdiensten zoals de Belastingdienst, de Raad van State, Defensie, Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) of één van de Koninkrijksdomeinen.

Dat komt omdat Pernu in 2017 en in 2021 een zogenaamde gunning heeft gekregen. Deze gunning zorgt ervoor dat wij veel vacatures beschikbaar hebben binnen de Rijksoverheid. Lees hier alles over de samenwerking met de Rijksoverheid. 
 

2018 - Continue groei in gedetacheerde medewerkers

Vanaf 2018 kent Pernu een continue groei in gedetacheerde medewerkers (van 50 naar gemiddeld 200), omzet en interne organisatie.

In 2018 worden ook veel processen (verder) geautomatiseerd zoals de urenverwerking, facturatie, verloning en de aansluitingen hiertussen. Pernu heeft alle onafhankelijke processen zelf geautomatiseerd met de best passende software voor dat proces. Bovendien hebben we de software in eigen beheer.  
 

2019 - Incentives medewerkers

Werknemers die goed hun best doen moet je goed belonen, vindt Pernu. Daarom starten Pernu-gedetacheerden hun baan met een leuk welkomstpakket. Als zij 500 dagen in dienst zijn verassen de HR-recruiters “hun” werknemers met een ludiek jubileum-pakket. Ook vergeet Pernu verjaardagen niet: op hun verjaardag ontvangen zij een leuke kaart met gelukwensen van het hele team.
 

2020 - Lancering Pernu Power

In 2020 lanceren we Pernu Power. Pernu Power is ons opleidings- en ontwikkelingsbedrijf. Pernu wil niet alleen dat iedereen de regie over zijn eigen loopbaan en ontwikkeling kan nemen, maar ook dat de mogelijkheden daartoe binnen handbereik zijn. Wij werken samen met de LOI en Goodhabitz. Onze medewerkers blijven gedurende hun loopbaan bij en blijven flexibel en duurzaam inzetbaar op de arbeidsmarkt.  

Lees hier meer over Pernu Pernu Power:

2021 - Implementatie eigen assessmentcenter en scheiding van activiteiten

In 2021 implementeren we ons assessmentcenter. Om een beter inzicht te krijgen in de capaciteiten van de kandidaat maken wij gebruik van de MBTI methodiek. MBTI maakt het mogelijk om het persoonlijkheidsprofiel van een potentiële kandidaat in kaart te brengen.

Lees hier meer over het MBTI assessment en lees hier de blog over Het matchen van mensen en werk op basis van skills. 

Per 1 januari 2021 worden een aantal activiteiten gescheiden. Alle uitzend/detacheringsactiviteiten blijven in Pernu BV. Alle overige activiteiten zoals vast personeel komen in de nieuwe opgerichte BV: Pernu Facilitair BV. 

Per 1 januari 2021 sluit Pernu zich ook aan bij de branchevereniging NBBU en volgt daarmee de landelijke uitzend-detacherings CAO.

Vanaf 2021 heeft Pernu overeenkomsten gesloten 17 onderaannemers. Dit zijn grote landelijke jobcoachbedrijven, sociale werkbedrijven en intermediair. Zij werken exclusief met Pernu samen. Zij bieden ons jobcoachdiensten en kandidaten aan met een afstand tot de arbeidsmarkt zodat wij onze opdrachtgevers optimaal kunnen bedienen.
 

2022 - Pernu start met IQ-testen en krijgt een nieuwe gunning

Werknemers met een afstand tot de arbeidsmarkt zijn vaak gemotiveerd, staan open voor verandering en zijn in staat om nieuwe vaardigheden aan te leren. Bovendien zijn zij goed te coachen.

Echter: niet altijd hebben ze het gevraagde papiertje op zak. Veel van hen hebben door hun beperking moeite gehad om een opleiding af te ronden en eindigden zodoende zonder diploma.
Dat wil echter niet zeggen dat zij het juiste niveau niet hebben!

Een IQ-test toont onomstotelijk aan welk werk- en denkniveau vaardigheden u van hen kunt verwachten. Pernu verstrekt aan kandidaten een gratis IQ-test als er voldoende reden is om aan te nemen dat zij een hoger niveau aankunnen dan hun opleidingsachtergrond doet vermoeden. Lees hier meer over de IQ-test die Pernu aflegt.

Daarnaast krijgt Pernu in februari 2022 als enige van de vorige gegunde partijen (waren er 7) opnieuw deze aanbesteding gegund tezamen met twee ander partijen. Onder deze overeenkomst vallen 60 overheidsdiensten. De overeenkomst is in totaal voor 4 jaar.
 

2023 - Teamuitbreiding en certificering

2023 start met drie nieuwe medewerkers. Daarnaast behaalt Pernu in dit jaar verschillende certificeringen.

Lees hier meer over het behalen van de SDG predikaat. En lees hier meer over het behalen van de PSO certificering. 

Share
Garcia
18 January 2024

Recente artikelen

OP DE HOOGTE BLIJVEN VAN VACATURES IN JOUW REGIO?

Aanmelden mailinglist